عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : 24 اسفند 1393
بازدید : 611
نویسنده : بنیامین سلمانی
به تازگی وبسایت Fudzilla اطلاعاتی از پرچم دار ۲۰۱۵ مایکروسافت منتشر کرده که ار این اطلاعات صحت داشته باشد می بایست منتظر محصولی نوآورانه از مایکروسافت باشیم.

در حالی که اکثر شرکت‌های تولیدکننده اسمارت فون به سمت سنسورهای اثر انگشت حرکت کرده‌اند، مایکروسافت راه متفاوتی را در حوزه امنیت بیومتریک در پیش گرفته است.ظاهرا مایکروسافت در حال کار بر روی یک اسکنر عنبیه چشم است. به کارگیری این روش مشکلات مربوط به استفاده از اثر انگشت را برطرف می‌کند و بازشدن قفل گوشیتنها با اسکن چشم شما ممکن می‌شود. البته به‌کارگیری این روش نیز خود مشکلاتی خواهد داشت؛ به عنوان مثال باید عینک خود را برای اسکن بردارید.

البته چینن ویژگی ( یا چزی شبیه به این ) را پیش از این کمپانی ZTE در پرچم دار جدید خود یعنی اسمارت فون Grand S3 گنجانده بود.محصولی که در نمایشگاه MWC 2015 معرفی گردید.

zte-grand-s3-08

گوشی ZTE Grand S3 مجهز به سنسور تشخیص چشمی

به گزارش وب سایت Fudzilla ، مایکروسافت از یک سیستم تصویربرداری مادون قرمز نزدیک (Near-Infrared) استفاده می‌کند، بنابراین در شرایط نوری کم نیز استفاده از آن امکان‌پذیر خواهد بود. مایکروسافت مدتی قبل نیز در خبری اعلام کرده بود که ویندوز ۱۰ از راه‌حل‌های امنیتی بیومتریکی پشتیبانی خواهد کرد.

دومین قابلیت جالب پرچمدار بعدی استفاده از یک «داک» (Dock) خواهد بود. اطلاعات در این زمینه کم است، اما گفته می‌شود که لومیا ۹۴۰ اولین گوشی ویندوزفونی خواهد بود که از داکینگ پشتیبانی می‌کند. بنابراین می‌تواند با دیگر دستگاه‌ها جفت شود و یا در شرایطی مانند یک کامپیوتر مستقل عمل کند (مانند Atrix موتورولا). همچنین گفته می‌شود که پرچمدار آینده مایکروسافت می‌تواند با سنسورهایی افراد دست‌راست و دست‌چپ را تشخیص داده و بر اساس آن تغییرات نرم افزاری موردنیاز را اعمال کند.

مانند تمامی گوشی‌های ویندوزفونی، لومیا ۹۴۰ نیز از یک پردازنده تولیدی کوالکام استفاده خواهد کرد. شایعات قبلی حکایت از به کارگیری اسنپ‌دراگون ۸۰۵ داشتند، اما با ورود اسنپ‌دراگون ۸۱۰ احتمال استفاده از این پردازنده ۲۰ نانومتری بیشتر خواهد بود. گفته می‌شود که دوربین پرچمدار آینده دقتی بین ۲۰ تا ۳۰ مگاپیکسل دارد که سه چراغ LED را نیز در کنار خود خواهد داشت. با این حال فودزیلا می‌گوید که دقت این سنسور هنوز تأیید نشده است.

 

منبع:گجت نیوز


تاریخ : 24 اسفند 1393
بازدید : 718
نویسنده : بنیامین سلمانی
سرانجام سامسونگ به اعتراض کاربران در زمینه طراحی‌ها و امکانات تکراری و بدون استفاده گوشی‌های این شرکت با رفع کندی‌ سیستم، سبک‌تر کردن رابط کاربری تاچ‌ویز، استفاده نکردن از چرم و حذف پلاستیک پاسخ داد و  بیشتر به زیبایی و در نهایت نوآوری‌ در پرچمداران جدیدش پرداخت.

samsung Galaxy S6  vs Apple iPhone 6samsung Galaxy S6 vs Apple iPhone 6
 
 

 

قطعا نمی‌توان گفت گلکسی اس 6 و اس 6 اج سامسونگ گوشی‌های هوشمند کامل و بی‌نقصی هستند، ولی در حال حاضر به نظر می‌رسد جزو بهترین گوشی‌های اندرویدی موجود در بازار به شمار می‌روند که با تغییرات صورت گرفته از سوی این غول کره‌ای حرف‌های زیادی برای گفتن دارند.

از آنجا که رقیب سرسخت و دیرینه سامسونگ کمپانی اپل است، بلافاصله بعد از معرفی محصولات سامسونگ، منابع و کارشناسان مختلف سعی می‌کنند با مقایسه پرچمداران دو شرکت، نگاه بهتری از پیشرفت‌های صورت گرفته داشته باشند. برخی از تندروها نیز همواره سامسونگ را به کپی‌برداری از اپل متهم می‌کنند. 

باید اشاره کنیم که نظرات افراد می‌تواند کاملا متفاوت باشد و این مقاله صرفا یک تجزیه و تحلیل اولیه و مقایسه ضمنی بین پرچمداران دو کمپانی است که توسط منابع معتبر انجام شده است. با زومیت همراه باشید.

عملکرد

معمولا بلافاصله بعد از معرفی دستگاه‌های جدید و ورود آنها به بازار، بنچمارک‌های مختلف امتیازات کسب شده از این محصولات را به نمایش می‌گذارند. البته نمی‌توان بر اساس این امتیازات تصمیم‌گیری کرد. پردازنده هشت هسته‌ای اگزینوس 7420 سامسونگ به راحتی تراشه A8 اپل را پشت سر می‌گذارد و در مجموع نسبت به رقیب خود در اپل 56 درصد و در بنچمارک‌های 3DMark و GFXBench 3 هنگام بازی‌کردن 15 تا 20 درصد سریع‌تر است. البته قرار نیست بگوییم آیفون 6 سریع نیست، ولی تجربه اولیه کار با گلکسی اس 6 و اس 6 اج سامسونگ نشان می‌دهد این گوشی‌ها از رقبای خود حتی آیفون 6 اپل سریع‌تر هستند.

شارژ بی‌سیم

نگرانی‌ها درباره عمر باتری و میزان شارژدهی در حال افزایش است و سامسونگ باتری قابل تعویض را در پرچمداران جدید خود حذف کرده و به جای آن از سیستم شارژ بی‌سیم به عنوان تجهیزات استاندارد بهره گرفته است که کاربران آیفون 6 همچنان از این نعمت بی بهره‌اند. جالب اینجاست که نه تنها سامسونگ از قابلیت شارژ بی‌سیم بهره گرفته است، بلکه گلکسی اس 6 و اس 6 اج با هر پد وایرلسی چون Starbucks، McDonalds، Airports و... سازگاری دارند.

شارژ سریع

سیستم شارژ سریع از زمان معرفی گلکسی نوت 4 سامسونگ در ماه سپتامبر سال گذشته میلادی اهمیت زیادی پیدا کرد و اکنون کافی است گلکسی اس 6 را تنها 10 دقیق به شارژ بزنید تا باتری آن 4 ساعت شارژدهی داشته باشد. متاسفانه آیفون 6 چنین قابلیتی ندارد و تنها گزینه موجود Wall-hugger است. به نظر می‌رسد با توجه به سیستم شارژ بی‌سیم و شارژ سریع، سامسونگ در این قسمت نیز برنده اصلی باشد.

عملکرد سریع دوربین

سنسور 8 مگاپیکسلی دوربین آیفون قطعا یکی از بهترین‌هاست و در این موضوع شکی نیست، ولی سنسورهای 16 مگاپیکسلی گلکسی نوت 4 فوق‌العاده بود و گلکسی اس 6 نیز با الهام از این سنسور استاندارد جدید راهی بازار خواهد شد. با دو بار زدن روی کلید هوم در کمتر از یک ثانیه دوربین آماده عکاسی است. ولی در آیفون 6 لازم است اپلیکیشن دوربین یا آیکون دوربین روی صفحه قفل گوشی فعال شود.

مسیریابی سوژه

دوربین جدید گلکسی اس 6 سامسونگ همچنین این توانایی را دارد که سوژه‌های متحرک را ردیابی کرده و می‌تواند برای ثبت اکشن شات‌های عالی روی آن فوکوس کند. متاسفانه آیفون 6 این قابلیت را ندارد، اگرچه برای ویرایش ساده‌تر تصاویر امکانات جدیدی به آن اضافه شده است. سامسونگ بسیاری از حالت‌های عکاسی را به تازگی معرفی یا اصلاح کرده و حتی حالت حرفه‌ای را برای افرادی که تمایل دارند از تنظیمات دستی استفاده کنند نیز تعبیه کرده است. لنز F1.9 جدید کره‌ای‌ها به نوعی لنز f2.2 آیفون 6 را محو می‌کند و اجازه می‌دهد تا بهترین تصاویر را در شرایط نور کم ثبت کنید.

مالتی تسکینگ (چندوظیفه‌ای)

هر دو مدل گلکسی اس 6 سامسونگ به کاربران اجازه می‌دهند تا بیش از یک اپلیکیشن را به صورت همزمان روی صفحه خانگی اندروید اجرا کنند. بنابراین کاربران می‌توانند به تماشای یک ویدئو یا فیلم بپردازند و همزمان یک ایمیل یا پیامک را ارسال کنند. آیفون اپل هیچگاه این قابلیت کاربردی را نداشته و آیفون 6 نیز از این قاعده مستثنی نیست. به نظر می‌رسد انجام این کار با توجه به رم 1 گیگابایتی آیفون 6 در مقابل رم 3 گیگابایتی گلکسی اس 6 دشوار باشد.

سنسور سنجش ضربان قلب

گلکسی اس 6 همانند نسل قبلی خود به یک سنسور برای مانیتور کردن ضربان قلب مجهز شده است که به خوبی با اپلیکیشن کاربردی S-Health سامسونگ سازگار می‌شود. اپل چند ویژگی با محوریت سلامتی از جمله شمارنده گام‌ها را به آیفون خود اضافه کرده، اما سخت‌افزاری برای آن در نظر نگرفته که بتواند ضربان قلب را بسنجد.

نمایشگر خاموش، ولی امکانات فعال

در گلکسی اس 6 اج حتی اگر نمایشگر گوشی خاموش باشد، می‌توانید مانند گلکسی نوت 4 اج در لبه منحنی دستگاه خود اطلاعات مربوط به آب و هوا، زمان، تاریخ یا هشدارها را ببینید. قسمت منحنی نمایشگر مانند یک مرکز هشدار عمل می‌کند که همچنان می‌تواند فعال باشد و فرقی نمی‌کند که نمایشگر شما غیرفعال است. چنین گزینه جذابی برای آیفون در نظر گرفته نشده است.

اختصاص رنگ به مخاطبین اصلی

شما در گلکسی اس 6 اج می‌توانید رنگی خاص را به یکی از 5 مخاطب اصلی خود اختصاص دهید، مثلا می‌توانید رنگ زرد یا رنگ دلخواه مادرتان را برای او در نظر بگیرید، رنگ دفتر کار یا اداره را قرمز کنید و سبز را برای دوست صمیمی خود تنظیم کنید. حتی اگر نمایشگر خاموش باشد، قسمت منحنی نمایشگر رنگ مورد نظر را نمایش می‌دهد تا بفهمید از کدام مخاطب برایتان پیام آمده است. آیفون از این قابلیت هم بی‌بهره است و نه تنها این ویژگی لازم بلکه بسیار مفید و جذاب است.

سامسونگ پی

اگرچه اپل ابتدا اپل‌پی را برای آیفون 6 به عنوان سیستم پرداخت موبایلی ارایه کرد و به نظر می‌رسد اپل‌پی و سامسونگ‌پی یکسان هستند، اما در واقع این طور نیست. شما در سامسونگ‌پی نه تنها می‌توانید از طریق تراشه NFC پرداخت خود را انجام دهید، بلکه در هر فروشگاهی که کارتخوان یا همان دستگاه POS داشته باشد هم این کار امکان‌پذیر است. اپل‌ پی که فقط روی آیفون 6 و آیفون 6 پلاس وجود دارد تنها با ترمینال‌های مجهز به NFC ارتباط برقرار می‌کند، در حالی که فروشگاه‌های کوچک فقط به دستگاه کارتخوان مجهز هستند و عملا سیستم پرداخت اپل روی آیفون 6 بلااستفاده خواهد شد.

مدیریت هوشمند (Smart Manager)

پس سال‌ها استفاده از اپلیکیشن‌های شخص ثالث برای پاکسازی فایل‌های اضافه گوشی‌های هوشمند، این بار هر دو مدل گلکسی اس 6 سامسونگ با اپلیکیشن داخلی Smart Manager عرضه می‌شوند که وظیفه پاکسازی خود را تنها با لمس یک دکمه انجام می‌دهند. این پاکسازی شامل باتری، حافظه ذخیره‌سازی، رم و قسمت‌های امنیتی دستگاه می‌شود. البته اپلیکیشن‌های شخص ثالثی برای آیفون اپل نیز وجود دارد که ادعا می‌کنند کار آنها مشابه دستگاه سامسونگ است، ولی مشخص نیست اپل دقیقا به آنها اجازه چه کاری را می‌دهد.

به هر حال همانطور که اشاره کردیم این مقایسه تنها به امکاناتی اشاره داشت که گلکسی اس 6‌های سامسونگ به آن مجهز شده‌اند و باید ببینیم همچنان انتخاب کاربران بین آیفون 6 اپل و رقیب سرسخت کره‌ای کدام گزینه است؟

نظر شما چیست؟

 

منبع:زومیت


تاریخ : یک شنبه 24 اسفند 1393
بازدید : 801
نویسنده : بنیامین سلمانی

شرکت ایسوس عکسی در حساب کاربری خود در توییتر منتشر کرد و در آن یک سوال اساسی از کاربرانی که قصد خرید نسخه طلایی اپل واچ را دارند، پرسید.

 

قیمت زیاد ساعت های اپل خیلی ها را در فضای مجازی شوکه کرد. از این رو شرکت ایسوس این تصویر را منتشر کرد و در پایان به کاربران توصیه کرد ساعت این شرکت یعنی Asus ZenWatch را انتخاب کنند. شما درباره این پوستر چه فکر می کنید؟

 

منبع::gsm.ir



:: برچسب‌ها: ایسوس , اپل , ,

صفحه قبل 1 ... 55 56 57 58 59 ... 60 صفحه بعد

مطالب وبلاگ راچطور میبینید؟


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان باشگاه تکنولوژِی و آدرس techclub.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 29
بازدید دیروز : 16
بازدید هفته : 286
بازدید ماه : 2711
بازدید کل : 122532
تعداد مطالب : 596
تعداد نظرات : 2
تعداد آنلاین : 1

- Alexa Rank by www.1abzar.com --->

RSS

Powered By
loxblog.Com